2005-11-23

MINTHA EGY ISTENSÉG

Egyre csak hajtanak az ős-álmok,
ablakra vetülő hideg lángok
lebegnek előttem szüntelenül.

Ám földi nyugalmam bolygatva fel
mintha egy Istenség ringatna el,
dúlt testem ölében elszenderül.

Felsejlik előttem Isten képe...
Istenem! Lépj szemem üregébe -
itt állok előtted meztelenül.

Harmatos testű szép rózsa a vágy,
s ha üres már a lágy hitvesi ágy,
szirmait hullajtva átlényegül.

Hisz ha nem neked, hát Földnek, Égnek,
hitvese leszek a Mindenségnek,
legizzóbb honvágyam így teljesül.

Szívemnek szívélyes, szerény akol
lakozik erdőben és ott, ahol
emberség állattá átszelídül.

Hadd oltsam szomját a rétnek s földnek,
mielőtt rámtörnek és megölnek
szívemet állítva keresztemül.

Közöttük hiába is kerestem -
csak húsom marták, így aszott testem
eléjük vetem majd eledelül.

Bánom is, mi lesz e porhüvellyel!
A látszat-halálra hideg fejjel
gondolok, fájdalom fel nem merül.

Hisz lelkem továbbél másik testben,
ám egyre tisztábban... És ha mégsem?
A lélek úgyis, mi megüdvözül.

S nem kérlek, jöjj velem harcolni a
szeretet, béke és harmónia
jegyében; annyit láss most egyedül:

mily csodás madarat megcsodálni,
gyermeki mosolyban Istent látni,
mindenkit szeretni mindenestül!

Önmagad tükrét lásd minden lényben,
ne saját arcod mosd égi fényben!
- népemnek ezt hagyom üzenetül.

Élhetnénk szelíden, harctalanul.
Halhatnánk név nélkül, arctalanul.
És ha e kívánság beteljesül,

világi létemet úgy hagyva el,
mintha egy Istenség ringatna el,
búcsúzom valódi halál nélkül.


2005. november 23., Gyál
(20 évesen)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése